2017. május 19., péntek

Spanyol specialitások és sangría

Az eltelt időben rájöttem, hogy mire lehet használni az előző bejegyzésben említett eredeti finomságokat. A melasz a nádcukor gyártása során visszamaradó sűrű, fekete, értékes anyagokat tartalmazó, édes anyag. Ezt koktélokba, tejes-joghurtos gyümölcsturmixokba, natúr joghurtba lehet tenni ízesítőként. Az extra szűz, finomítatlan olívaolaj – ez az igazi olaj, nem az agyonvegyszerezett és -finomított napraforgóolaj – a mediterrán konyha alapja. Van, hogy csak pirítósra csepegtetve eszik, de teszik salátába is, és bármilyen zöldséges étel főzéséhez is megfelelő. Hevíteni nem lehet, tehát a rántott húst ne ebben süssük ki azért! Sokkal finomabb, jobb, mint a napraforgóolaj, csak hát nálunk nem terem, meg kicsit drága is. Érdemes venni egy üveggel és kísérletezni vele.

Spanyolországban véletlenül találtam rá a krumplis szendvicsre – minden étlap csak spanyolul van, nem mindig értettem, hogy mit kérek –, megrendeltem, megettem, és nagyon finomnak ítéltem. Egy félbevágott zsömle (bocadillo) megpirított és olívaolajjal megkent két fele közé tettek be egy jó nagy darab tepsiben sült krumplit, héjastul, majonézzel. Amilyen egyszerű, olyan zseniálisan finom volt. Igazi TK-s kaja. A fotókon látható az eredeti és az én házi változatom is, érdemes megpróbálni!

Az eredeti
A sajátom

A sangría igazi nyári mediterrán ital. A receptje olyan, mint a húslevesé: ezerféle van belőle, de a lényeg ugyanaz. Gyümölcs, gyümölcslé és alkohol cukorral. Az itt következő receptet több receptből szedtem össze, kipróbáltam, érdemes házilag csinálni, mert a boltban készen kapható 1,5 l-es „sangríák” nagyonis rosszak.

Sangría recept:

Hozzávalók
apróra vágott narancs (1 db)
apróra vágott citrom (fél)
apróra vágott alma (fél), de lehet mangó, barack, egyéb nyári gyümölcs is
1 üveg száraz vörösbor
1 dl rum vagy 2-3 dl Martini
1 l narancslé
cukor ízlés szerint, vagy barna cukor, vagy melasz

Elkészítés
Előző nap fel kell darabolni a gyümölcsöket és be kell áztatni őket a rumba vagy Martinibe. (Ha ez nem megy, akkor a fogyasztás napján is össze lehet őket keverni, nem gond.) A beáztatott gyümölcsöket jól meg is kell édesíteni cukorral vagy melasszal, hogy édes lében ázzanak. Fogyasztás előtt kell beleönteni a lehűtött bort és narancslét, majd édesíteni kell, addig, amíg finom nem lesz. Jégkockákat is dobhatunk bele. Felszolgálhatjuk úgy is, hogy a pohár alján barna cukor van, jól is néz ki és finom is lesz tőle az ital, de kancsóból is töltögethetjük. Szívószállal a legjobb inni, lehet fogócskázni a gyümölcsdarabokkal (és a jégkockákkal, ha tettünk bele azt is)!

Ez is házi, meg is ittuk hamar :-)

A blog korábbi tartalmait ITT találod!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése