2017. november 1., szerda

Emberkísérlet szénhidrát nélkül

Egy barátom, akit ezer éve ismerek és mindig is duci volt, legalább 100 kiló, egyszer csak szembe jött velem a folyosón. Alig ismertem meg, mert 25 kilót fogyott. Teljesen megváltozott, kifejezetten vékony lett. Megkérdeztem, mi a titka, azt mondta nem eszik szénhidrátot – vagyis gondolom keményítőt: rizst, krumplit, kenyeret stb. Hát, mondtam, ez hihetetlen. Azért feltűnt, hogy nem volt vidám, erőtlennek, letörtnek tűnt. Meg is kérdeztem, hogy bírja, mire azt válaszolta, hogy sok önfegyelemmel mindent el lehet érni.

Ekkor jött az az ötlet, hogy én is kipróbálom, hogy egy hónapig csak húst, halat és tejterméket eszem zöldséggel. Ezért is van, hogy nem írtam addig újabb blogbejegyzést. Mivel már nagy tapasztalatom van a diétázásban, simán megoldottam, idén október 1. és 31. között.

A tapasztalataim vegyesek. Fogyni nem fogytam, talán 1-2 kiló ment lejjebb, ennyi máskor is szokott. Jobban, energikusabban nem éreztem magam, de mondjuk rosszabbul sem. A fő eredmény az lett, hogy egy hónap alatt herótom lett a hústól, most rá se bírok nézni: rettenetesen unalmas állandóan húst enni zöldséggel, mert mást ugye nem nagyon lehetett. Mert mit ehettem: csirkét, disznót, virsliféléket, sajtot, halat. Meg nyers vagy párolt, grillezett zöldséget. Majdnem a zöldségeket is megutáltam, de szerencsére nem. Sokszor bajban voltam, hogy mit egyek, mert húst köret vagy panír nélkül rendelni szinte lehetetlen, zöldségkörettel pedig sokkal drágább, mint a sima megszokott kaják (míg egy vega kaja 500-tól indul, egy húsos alsó hangon 800 körül). A húst általában frissen érdemes megcsinálni, ez volt a gyenge láncszem, bár sült húst, pörköltet sikerült pár napra előre is főzni.

Meg tudtam csinálni ezt az egy hónapot, de nem mindig volt egyszerű. Hiányzott a süti, kenyér, a bűnözés: egy kis csoki vagy lekvár. Na jó, kétszer fel is adtam, mert nem otthon voltam, hanem vendégségben vagy falun, ott nem lehetett válogatni. Az egész egy hónap nem volt nagy siker, inkább kísérlet, de nekem nem vált be 100%-osan: gondot jelentett, drágább volt, kaját rendelni alig tudtam, nagyon ki kellett gondolni, hogy mikor, mit fogok enni. Viszont tapasztaltam, hogy ezt is meg lehet próbálni, így is lehet élni egy darabig. A súlyom tehát nem csökkent, de nem is nőtt, végül is rendben vagyok, nem kellett fogynom, de kíváncsi vagyok, hogy aki tényleg fogyni szeretne, annak működik-e.

Most ott tartok, hogy alig várom a régi jó vegás kajáimat! Nekem a mérsékelt húsevés válik be, inkább, mint a szigorúan vett ilyen vagy olyan diéta.

A blog korábbi tartalmait ITT találod! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése