2014. július 20., vasárnap

Kis nyári összefoglaló

A mai bejegyzés a nyaralásról fog szólni, amikor az ember elutazik otthonról és hirtelen rájön, hogy az egészséges étrendje – amit otthon van ideje gondosan összerakni – a vakáció alatt kevésbé működik. Például szállodában nem nagyon lehet mindennap salátát csinálni (szerencsének van, ha svédasztal van), ha menü van, szintén felejtős a TK étrend, de a legfontosabb az, hogy nyaralás alatt az ember nem főzni akar, hanem pihenni. Ezért úgy döntöttem, hogy a nyaralás hetében kicsit lazább elveket fogok követni. J

Így aztán ettem sajtos kenyeret, a tűzön sütött szalonnához és kolbászhoz szintén ettem kenyeret, kicsit élveztem is ezt a „szabadságot.” Ennek ellenére mindig csináltam salátát magamnak, a strandra is vittem belőle hűtőtáskában. Jólesett a toastlángos meg a sima lángos mellé is, a hekkhalat viszont úgy ettem, hogy csak salátával. Jól sikerült a nyaralás, élveztem a hagyományosabb ételeket, aztán azonnal visszatértem a TK étrendhez, mert mégiscsak az az igazi.

Vannak dolgok, amiket igazán könnyű követni nyáron: együnk jó sok gyümölcsöt (pl. dinnyét), zöldséget, salátát, magas víztartalmú ételeket, és kerüljük a nehéz ételeket mint pl. a babgulyás. Használjuk ki, hogy most terem a patisszon, a cukkíni, ezekből nagyon kiváló zöldségételeket lehet főzni.

És a végére egy kis sztori. A nyaralás alatt találkoztunk a rokonokkal is, gyakorlatilag a teljes rokonsággal. A délutáni kedélyes beszélgetés közben előkaptam az előre elkészített répát, paprikát és karalábét, amelyet magammal vittem, és felajánlottam a rokonoknak, hogy egyenek ők is. Teljes sikerem volt: annyit ettek, hogy nekem alig maradt, viszont úgy érzem, láttak egy jó példát arra, hogy mi az első lépés az egészséges élet felé.

Szép nyarat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése