2014. szeptember 15., hétfő

Örök kedvencem: a ratatouille receptje

Kedves Olvasóim! Van egy étel, amelyet körülbelül 15 éve nagyon szeretek – akkor ettem először Franciaországban, és nagyon ízlett. Egyszerűen annyira finom és egyszerű étel, hogy nem szabad kihagyni, ezért némi kutakodással összeszedtem a netről több receptet is, és azokból gyúrtam össze az itt következőt. Természetesen meg is főztem és le is fényképeztem, hogy még jobban kedvet kapjatok a „francia lecsó” kipróbálásához.

16. Ratatouille (ejtsd: ratatuj)

Hozzávalók:
1 db padlizsán
1 db nagyobb vagy több kisebb cukkini
6 db nagyobb paradicsom
1 db TV paprika
1 db kaliforniai paprika
2 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
sűrített paradicsom, paradicsompüré
pár dkg gomba (pl. konzerv) – kihagyható
petrezselyemzöld
bazsalikom
kakukkfű
őrölt bors
olívaolaj

Elkészítése:
Vágjuk falatnyi méretűre a zöldségeket, a paradicsomokat magozzuk ki. Padlizsán, cukkini akár héjastól is maradhat.
Kicsi olajon zöldségfajtánként külön-külön pirítsuk meg egy lábasban. Kezdjük a padlizsánnal, aztán a cukkínivel a sütést, ízesítsük sóval, borssal, ha átpirítottuk őket, tegyük félre, jöhet a másik fajta zöldség (hagyma, paprika, gomba).
Ha kész van minden zöldség, tegyük vissza az egészet – és a paradicsomot – a lábasba, keverjük hozzá a zúzott fokhagymát, az apróra vágott petrezselymet, a kakukkfüvet, bazsalikomot, sót és borsot, majd főzzük további 10-15 percig. Óvatosan kevergessük, ne törjön szét a zöldség. Hogy szaftosabb legyen, tegyünk hozzá egy kis doboz paradicsompürét.

Egy saját adag - levesebbre főztem, mert szeretem a szaftot, 
de van aki egészen szárazra készíti el

„Másnaposan,” melegítve a legfinomabb, amikor már összeértek az ízek, de frissen is azonnal ehető rizzsel, kenyérrel, tésztával, vagy akár sült hússal is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése