2015. április 15., szerda

Egyszerű ételek – javaslatok a mindennapokra fotókkal 2. rész

Egyik kedvenc kajám – és a többi testkontrollosnak is általában – a tökélyszendvics, amelyet persze többféleképpen is elkészíthetünk, de a lényeg ugyanaz, és nagyon finom. Pirítós kenyérrel a legjobb (nemrég vettem egy Philips pirítót,kiválóan bevált), arra kell vajat kenni, esetleg egy salátalevelet, rá az avokádót, majd paradicsomot, uborkát, és a végén megízesíthetjük majonézzel és kecsöppel is.

Tökélyszendvics házilag

Egy másik találmány a karfiolpörkölt, nagyon finom, vegetáriánus étel, lehet tésztával, rizzsel, krumplival fogyasztani. Én rizzsel szoktam.

Karfiolpöri rizzsel

A Spár áruházban, ahová járok, találtam két szuper, fagyasztott ételt, thai és toszkán zöldségétel (Frosta, 400 g), nagyon finomak, és lehet őket keményítővel és hússal is fogyasztani, szóval univerzális, mindenhez passzol. Le is fényképeztem őket, pár perc alatt készen van, bármikor bevethető.

Thai zöldségek gyömbérrel

Toszkán zöldségek fokhagymával


A tojást is nagyon szeretem, és már korábban is megemlékeztem arról, hogy zöldséges tojásból és salátából micsoda jó kis ételt lehet készíteni. Ha itt a húsvét, hajrá tojás, hajrá egészség!

Zöldséges rántotta zöldsalátával

Egy kiváló tojássaláta-receptet is összeállítottam, megcsináltam, ezúton teszem közzé az eredményeket. Tehát először a recept:

Majonézes tojássaláta

Hozzávalók:
6-7 db. tojás
1 pohár tejföl
kevés (4-5 ek.) majonéz
fél fej lilahagyma, de lehet vörös is
1 evőkanálnyi mustár
pár csepp citromlé
bors
(1 csipet őrölt szerecsendió)

Elkészítés:
A tojásokat megfőzzük, mikor kihűltek, megpucoljuk. A tejföllel elkeverjük a majonézt, sózzuk, borsozzuk, mustárral, citromlével ízesítjük. A hagymát apró kockákra vágjuk, a tojásokat is összeaprítjuk vagy felkarikázzuk. Mindkettőt belekeverjük a tejfölös majonézbe. 1-2 órára hűtőbe tesszük, hogy összeérjenek az ízek.

És végezetül a fénykép:

Házi majonézes tojássaláta

2 megjegyzés: