2013. szeptember 27., péntek

Miért a Testkontroll?

Jópár éve szenvedek attól, hogy nem ideális az alakom. A párom így is szeret, a haverok szerint sem vagyok kövér, én mégis szeretnék olyan lenni, mint fiatal koromban, olyan 70 kiló körül. Egyszer, külföldi tanulmányaim során voltam 60 is, de az már mindenki szerint nagyon kevés volt. Most 86-87 vagyok, a barátaim között van aki még biztat is, mondván: „a férfi 100 kilónál kezdődik”. Hát nekem nem. Két éve döntöttem el határozottan, hogy lefogyok, de nem úgy akartam, ahogy sokan, akik pár hétig koplalnak, hogy utána megint zabálhassanak. Ugyanis nem bírom a koplalást, ha éhes vagyok, se dolgozni, se semmi mást nem tudok csinálni. Emiatt kiesett minden kalóriaszámlálós meg ilyen-olyan korlátozást tartalmazó diéta. Nem is nagyon kerestem, mert amikor megláttam, hogy mit kellene enni és milyen a mintaétrend, szinte minden diéta kiesett a rostán.

Én olyant kerestem, amelyben mindent ehetek, kisebb megkötésekkel, hiszen nem tudok lemondani a húsról, a pacalról, a disznósajtról meg egy csomó dologról, amit szeretek. Nincs időm arra sem, hogy mindig új, ismeretlen növények és alapanyagok után szaladgáljak a különféle bioboltokba és ezekből főzzek minden áldott nap. A páromra is tekintettel kellett lennem, neki se jó, ha külön-külön kell főzni, és nem a megszokott nyersanyagokat használhatjuk.

Tudtam, vagy legalábbis sejtettem, hogy a hízásnak köze van a méreganyagok felhalmozódásához, és ezt saját magamon éreztem is: fáradt voltam, kevés energiám volt, és éreztem is, hogy herótom van már a kenyértől, parizertől, éreztem, hogy a szervezetem minőségi ételekre vágyik. Csak lusta voltam lépni. Hogy mit ettem még akkoriban, egy későbbi bejegyzésben mesélem el.

Gyerekkoromból emlékeztem, hogy megvolt nekünk a TK könyv, de közben eltűnt, lehet, hogy az egyik takarítóakció során eladtam egy antikváriusnak. Még hozzá lehet jutni, nekem 600 Ft-ért sikerült megszereznem egy internetes könyvesboltból. Emlékeztem az alapelveire, miszerint ez nem egy klasszikus „diéta”, hanem egyfajta szabályrendszer, amelyet betartva jobban érezhetjük magunkat és még fogyhatunk is. Lényegében mindent lehet enni, lehet sokat enni, és az sem baj, ha egyszer-egyszer „bűnözünk” egy kicsit. Emlékeztem rá, hogy éveken át lehet csinálni, elkerülve a jojóeffektust, tehát nem kampányszerű diéta lesz, amit csinálunk, hanem egy mélyebb változás. Persze csak homályosan emlékeztem a részletekre, de végül azt mondtam, egy próbát megér: legalább újra elolvasom a könyvet.

Szerdán jött meg a könyv, és én annyira a hatása alá kerültem, hogy csütörtökön már kezdtem is a gyakorlati megvalósítását. A párom csak pislogott… Nemsokára azt is megírom, hogy miért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése