2013. november 6., szerda

Két hónap Testkontrollal

Kedves Olvasóim! Most arról szeretnék beszámolni, hogy hogyan zajlott testkontrollos életem második hónapja. Az első és legfontosabb továbbra is a súlycsökkenés: két hónap után 8-9 kilót fogytam, vagyis stabilan és fenntarthatóan fogytam heti 1 kilót. Néha úgy láttam, megtorpant a súlycsökkenés, de végül mindig folytatódott, és október végén nagy öröm volt látni, hogy 79,4 kilót mutatott a mérleg, vagyis – egyelőre ideiglenesen – átléptem lefelé a 80 kilós álomhatárt. Ahogy egy ismerősöm mondta, onnan megy le először a súly, ahová utoljára jött fel: láb, kar, arc. Kis pocakom még van, de szépen vékonyodok. A régebbi zakóim már túl nagyok, „Lagzi Lajcsisan” állnak rajtam, és most már minden barátom és ismerősöm észreveszi a fogyásomat, hozzátéve, hogy ez az én koromban szép teljesítmény.

Sokat olvastam közben diétás oldalakat és találtam egy újabb érvet a TK mellett. Aki koplal, nem eszik, hiányt idéz elő a szervezetében, amit a szervezet mindenekelőtt úgy kompenzál, hogy az izmokat kezdi lebontani, mert a fehérjéket könnyebben felhasználja, valamint annyival kevesebb izmot kell táplálni. Szóval visszaüt a koplalás, ne csinálja senki. Magamról annyit, hogy nőtt a vitalitásom, fittebb lettem, egyre jobban megy a fekvőtámasz, a október végén simán letekertem biciklivel 53 kilométert a Velencei-tó körül. Fociban is fürgébb, mozgékonyabb vagyok. Nem fenyeget hiánybetegség vagy legyengülés. Amikor megkívántam, halat, tejfölt is ettem, ezzel semmi gond nincs, ha nem eszünk mellé keményítőt, szénhidrátot. Mindkettőt lehet friss, nyers salátával enni.

A tekerés közben, ahogy szoktam, megálltam a híres gárdonyi gyrososnál egy eredeti, pitába töltött gyrosra. A kalóriát letekertem hazafelé, azzal nem volt gond, de azzal igen, hogy éreztem: ez az étel nem megtisztít, nem energiát ad, hanem megterhel és energiát von el. Már régen éreztem ezt az érzést és nem is hiányzik. Nagyon nagy a különbség a gyomrot megterhelő, nehezen emészthető ételek és a friss, vitalitást adó ételek között. Felfedezéseim során újabb finomságokkal bővült az étrend: ettem avokádót (nagyon finom), mangót (ennek erős íze van, de jó), pomelót (ez is nagyon finom, érdemes mihamarabb kipróbálni!).

Azt is felfedeztem, hogy mit jelent az „életerővel teli” kifejezés. Szombatonként sokszor dolgozom, van, hogy reggel 6-kor kelek és este 9-kor érek haza. Az egész napos meló után eddig éppen hazazuhantam, ettem valamit aztán már pislogni sem volt erőm. Az utóbbi hetekben 9-kor még nem voltam fáradt, volt energiám, tettem-vettem, rakodtam, és eszem ágában sem volt TV-t nézni (mondjuk eddig se sokat néztem). Jelentős változás ez is.

Azon is elgondolkodtam, hogy miért van az, hogy mi, modern emberek, semmit sem eszünk a maga természetes formájában. Mintha mindent meg kellene főzni, párolni, sütni, mindegy mi, csak hőkezeljük. A TK szerint ez kivonja az ételekből a természetes víztartalmat és denaturálja a hasznos vitaminokat, aminosavakat, fehérjéket, vagyis pont az életerőt veszi ki a táplálékból. Aztán meg csodálkozunk, hogy mindenki elhízott és beteg. Vessünk ennek véget: irány a zöldséges! Jól fogunk járni, az biztos, hiszen még a leghitványabb zöldség és gyümölcs is jobb, mint a felvágottak és a kommersz pékáruk.

A két hónap alatt észrevettem, hogy a zöldség-gyümölcs árak talán a legingadozóbbak az összes közül, ha van időnk, érdemes szétnézni, hogy mi, hol, mennyibe kerül. Szerencsére a környezetemben van egy Aldi, egy Lidl, egy Spar és egy kis maszek zöldséges, így mindig van hol vásároljak. Az Aldi kínálata még most ősz vége felé is kiváló, sokszor nagyon olcsó a napi akciók miatt, és majdnem minden magyar termék. A Lidlben szintén nagyon jó a választék, este sok mindent leáraznak, és általában mindenből van bőven, akkor is, ha akciós. A Spar nem annyira jó, viszont ott rengetegféle mag, olaj, kiegészítő kapható. A kis zöldséges vezetőjével pedig nagyon jóban vagyunk, nála minden termék minőségi, még ha kicsit drágább is. És van, amit csak ő tud beszerezni, a nagy láncok nem.

Két hónap után is meggyőző volt a TK, kicsit sem unom, viszont nagyon élvezem az eredményeket. Heti egy kiló fogyás és vitalitás! És a végére egy tanács. Ha mégis fájna a hasunk valami miatt, ne szedjünk gyógyszereket: egy tál friss, nyers, lédús saláta minden hasfájásra, gyomorbajra jó. Nekem legalábbis bevált.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése