2014. március 9., vasárnap

Fél év testkontroll

Kedves Olvasó! Fél év telt el azóta, hogy többé-kevésbé a Testkontroll című könyv útmutatásai alapján élek. Ebből az alkalomból gondoltam, hogy írok egy olyasféle „félévi” beszámolót a közérzetemről és a jelenlegi állapotomról. Az elején a lelkesedés annyira hajtott még, hogy havonta írtam ilyen beszámolókat, most a féléves után már csak az egyéves „szülinap” lesz a következő.

Fél év alatt hatalmasat változott az életem. Végleg beálltam 75 kilósra, legalábbis a mérleg hónapok óta ennyit mutat. Néha lemegy 74 felé is, de az nem tartós. Ennek ellenére mindenki mondja, hogy fogytam, tehát már nem kilóra csökkenek, hanem valószínűleg a zsír alakul át izommá. J

Energiám annyi van, mint a tenger. Este 9-10-kor is még lazán tudok dolgozni! Az emésztésem jó, a hasam nem fáj, minden energiámat a munkámra (és a szabadidőmre) tudom fordítani, nem kell attól félnem, hogy elálmosodok vagy fáradt leszek, mint a kollégáim, akik – bár sokan 10 évvel fiatalabbak nálam – állandóan fáradtak, álmosak, kedvetlenek, pedig (vagy azért, mert) 3-4 kávét megisznak egy nap. A kondíciómról csak annyit szeretnék elmondani, hogy a hétvégén szintidőn belül teljesítettem az Országos Kék Túra egy 17 kilométeres szakaszát Vas megyében.

Kis gondot jelentenek a különféle társadalmi kötelezettségek, úgymint családi programok, szülinapok, vendégségek, színház, mozi és hasonlók. Ezekre nagyon nehéz felkészülni élelemügyi szempontból, sokszor csak a szerencsében bízok és imádkozok, hogy valahogy meg lehessen oldani a helyzetet. Ha nincs megfelelő étel, inkább nem eszem semmit. Ahová lehet, viszek legalább egy doboznyi salátát, hogy ellensúlyozzam a többi étel hatását. Magyarországon még nem alap, hogy vegetáriánus ételek is rendelkezésre álljanak, ezért sokszor nehéz megoldanom a megfelelő ételtársítást (a legutóbb egy kedves kis „magyarosch” étteremben voltunk, ahol konkrétan NEM volt hús- vagy sajtmentes étel és friss zöldsaláta sem). Le vagyunk maradva, de majdcsak javul a helyzet.

Mindent összefoglalva: jól érzem magam, lefogytam, rengeteg energiám van, és a fél év úgy elment szenvedés és nélkülözés nélkül, hogy szinte észre sem vettem. Hét kell ennél jobb életmód?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése