2014. március 2., vasárnap

A TK és az ételfutár-szolgálatok

Sokan kérdezik, főleg a munkahelyemen, hogy hogyan bírom ki, hogy minden nap banánt és salátát eszem. (ezek a dolgok fejben dőlnek el, ugye.) Emiatt belegondoltam: mit láthat az életmódomból egy kolléga? A munkaidő elején banánt (és néha gyümölcsöt) eszem, hogy legyen elég energiám; utána ebédtájban szokott következni a saláta, amit már korábban leírtam, olajjal, esetleg szójaszósszal, magvakkal, néha egy-egy vajas vagy zsíros kenyérrel. A nap vége felé pedig eszem valami „komolyabbat”: húst, babot, tésztás ételt, főzeléket, sokszor azt, amit ételfutártól rendeltem.

Lehet, hogy véletlen, de szeptemberi életmódváltásommal nagyjából egybeesett, hogy elkezdtem egy ételfutárcégtől ételeket rendelni. Erre azért volt szükség, mert főzni olyan igazán nem tudok, vagy ha tudok is, nincs rá időm és nincs hozzá kedvem. Több energia és gond itthon főzni egy-egy kicsi adagot, mint megrendelni egy-egy porciónyi profik által elkészített ételt. Persze fontos szempont volt az is, hogy megbízható cég legyen, legyen vegetáriánus menü is, és az étlapon pontosan tüntessék fel, hogy milyen összetevők vannak az ételben, hiszen csak így tudom kiválasztani, hogy a testkontroll szempontjából megfelelő-e nekem az az étel.

Első választásom a Cityfood nevű cégre esett. Van jó honlapjuk bankkártyás fizetéssel, (majdnem mindig) pontosan szállítanak, és minden összetevőt pontosan feltüntetnek az internetes étlapjukon. Van napi egy biztosan vegás étel, vannak húsmentes ételek is, gomba, brokkoli, ilyesmi, viszont húsmentesnek veszik a sajtot és tejet tartalmazó ételeket is, emiatt eléggé oda kell figyelni. Pl. a kedvenc paradicsomos olasz tésztámra sajtot szórnak, ezért az eleve kiesik. Van egy különleges, szénhidrátmentes napi menüjük is, amelyben napi 1600 forintért reggelit, ebédet és vacsorát kap a vevő (persze nem értem, hogy szénhidrát nélkül honnan lesz energiája, de az most – ebből a szempontból – mindegy.

Thai csirke párolt zöldségkörettel - egy kiváló választás (Cityfood)

Kipróbáltam egy Teletál nevű céget is. Náluk igen szép, visszazárható dobozban hozzák a kaját, van mindennap saláta menü is, de igen kicsi az a saláta, sőt mini adag, a 6-700 forintért nem igazán éri meg. Náluk emellett az a nagy hiba, hogy az ételek összetevőit nem tüntetik fel pontosan az étlapon. Emiatt könnyű belefutni nem kívánatos párosításokba, fejből meg igen nehéz rendeléskor eldönteni, hogy melyik étel megfelelő és melyik nem.

Van egy Egészségkonyha nevű cég is, ők nagyon csábító menükkel álltak elő, van naponta több vegetáriánus étel is, sőt napi egy vegán (tejtermék- és tojásmentes) étel is. Bevallom, tőlük még nem rendeltem, de csábító az ajánlatuk, szerintem nemsokára ki fogom próbálni. 

Lecsós tofu hagymás lencsével (Cityfood)

A városom vonzáskörzetében van egy Vegafutár nevű szolgáltató is. Ezt én - bevallom - még nem próbáltam, csak a családom tagjai, szerintük nagyon jó, érdemes kipróbálni. Ha valaki tud még jó ételfutárcégeket, azonnal írja meg kommentben, nagyon érdekelne minket!

Sokan idegenkednek a futáros ételektől. Én sem mondom senkinek, hogy mindennap ételfutártól rendeljen, de valószínűleg nem bánja meg, ha néha megteszi: az „unalmas” testkontrollos étrendet minden nap fel lehet dobni, ha egy ilyen szolgáltató segítségével összeállítható egy kellemes étrend. Hozzá kell tennem: én sem rendelek minden napra, csak arra a napra, ahol valóban jó, ínyemre való ételt kínálnak. A többi napon a párommal főzünk és szépen megesszük azt. Csak, mivel ketten vagyunk, nem érdemes mindennap főzni és főleg nem sokat. Ezért kényelmes nekem futártól rendelni és örömmel várni minden délelőtt a futár érkezését. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése