2014. június 22., vasárnap

Munkahelyi testkontroll

Elég sokat írtam már munkahelyi dolgokról. Az ember élete során elég sok időt tölt munkával, ezért érdemes előre felkészülni, ne bízzuk a véletlenre, hogy az adott napon mit fogunk éppen enni. Persze mindenhol van vállalati menza, lehet bízni abban is, de mi tudatos étkezők és testkontrollosok általában nem elégszünk meg a menzák szolgáltatásaival. Jómagam pl. nehezen tudok úgy elindulni otthonról, hogy nem tudom, mit fogok enni ebédre.

Nézzük meg, hogy mit viszek magammal a munkába. Először is mindig viszek magammal 3 banánt, ezt szoktam megenni akkor, amikor már érzem, hogy energiára van szükségem. Majdnem mindennap viszek magammal zöldségtálat vagy gyümölcstálat, ezekről készítettem a lenti képeket. Sokszor körbe is kínálom a kollégáknak, akik nagy szabódva vesznek belőle egy-egy darabot. Így terjesztem a magam kis igéjét.

Gyümölcstál - ezt vittem a múlt héten

Mindennap van nálam egy adag rendelt étel (ezekről korábban írtam), általában ez adja meg a napi étkezés gerincét. Ez többnyire zöldséges étel (különböző zöldségfazekak, rakott zöldségek, lecsó rizzsel, zöldségragu vagy esetleg rántott zöldségek rizzsel vagy krumplival). Sokszor viszek kisebb adag házi étket is (tésztát, rizst, paprikás krumplit), attól függően, hogy éppen mit főztünk az előző nap. Szoktam ezek helyett egyszerű vajas vagy zsíros kenyeret is vinni.

És a legfontosabb: mindig van nálam egy műanyag doboznyi nyers zöldségsaláta. Ezt, ahogy már többször írtam, nagyon szeretem, és tudom variálni is. A saláta szükség esetén ehető hallal vagy hússal is, lehet rá sajtot is tenni, de a legjobb az, hogy mindenhez ehető, tehát akkor eszem meg, amikor éppen kedvem van.

A 8 óra munka alatt tehát elfogy 1 adag gyümölcs és 3 banán, 1 adag zöldségsaláta, 1 adag főétel és 1 adag kisebb étel. Ez az egész talán még így is olcsóbb, mint étel-házhozszállítótól rendelni egy adag ételt vagy menüt 1000-1200 forintért. És egészségesebb is. Kedvcsinálónak még egy kis fénykép a zöldségeimről:


Szállítható zöldség munkahelyre

2 megjegyzés:

  1. Szia! Adnál néhány tippet, hogy a munkahelyre honnan szoktál rendelni? Én folyton ezzel küzdök :( Nagyon köszi előre is!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Daddys Thunderbird!

    Nálam alapvetően az a helyzet, hogy itthonra rendelek és azt viszem magammal, de ugyanígy lehetne az is, hogy oda rendelem a munkahelyemre. Van nálunk egy kis konyha a földszinten, ahová az ételfutárok betehetik a kajákat a hűtőbe.

    Jómagam a Cityfoodtól rendelek most már egy éve, a szüleim szintén tőlük kb. 3 éve, eddig abszolút problémamentesen, és mindig meg tudtam oldani, hogy a TK-nak megfeleljen az általuk szállított étrend.

    Más ételfutár is megfelelő lehet, ha a honlapján kiírja, hogy pontosan mit tartalmaznak az egyes ételek.

    Köszönöm, hogy kérdeztél, üdvözöl:

    testkontroller

    VálaszTörlés