2014. november 30., vasárnap

Franciaországi élmények II.

Elég közel laktunk egy bevásárló és piacutcához, ezért volt alkalmam megnézni, hogy mit és hogyan árulnak egy nagyvárosi piacon. Sajnos fotókat nem csináltam… L De azért elmondom, hogy érdekes volt hallgatni, ahogy eladják a rengeteg gyümölcsöt, zöldséget, ha kell, azonnal bármit leakciózva, csak vigye a kedves vevő (így ettünk 1 eurós kilónkénti áron paradicsomot). Voltak ebben az utcában pékségek, halasbolt, sajtbolt, hát egy percig sem lehetett unatkozni.

Na és lássuk, milyen érdekes dolgokat lehet kapni egy francia boltban. Lenyűgöző a friss zöldség- és gyümölcskínálat mellett a salátáspolc is, melyen rengeteg egészséges étel van, illetve sok olyan dolog, amelyet csak meg kell venni, és máris fogyasztható. Ilyen kis zöldségekkel enyhítettem a nem-TK-s étkek okozta gyomorsokkot.

A képen fölül nyers vágott zöldségek, középen darabolt gyümölcsök, lentebb keleti készételek, zöldségsaláták és gyümölcsitalok (este 9 felé).

A franciák nagyon adnak az ételeikre, van 350 féle sajtjuk (ezeknek a nagy része rettenetesen finom, én főleg a penészes fehér sajtokat szeretem), megszámlálhatatlan boruk, nagyon jó halételeik (kagylók, rákok, csigák stb.), és mindezekhez még hozzájön a rengeteg etnikai, vagyis más országból behozott (keleti, olasz, görög stb.) étel. A jellegzetes francia ételek is nagyon finomak, a cassoulet (hasonlít a sólethez), a choucroute (hasonlít a székelykáposztához), a coq vagy boeuf au vin (hasonlít a vörösboros pörkölthöz), a quiche lorraine (tejfölös-szalonnás pite), és itt még csak a legismertebbeket soroltam fel.

Még több kész saláta, előkészített párolni való zöldség, és alul a kedvencem: a kerek, nyers zöldségeket tartalmazó tál, melynek közepén mártogatós szósz is van. Sajnos az ára is látszik.

Lehet, hogy nem nagy szám, amit lefotóztam, nem tudom, talán budapesti boltokban van ilyesmi, de nálunk, vidéken, sajnos a boltok polcairól teljesen hiányzik ez a gyorsan megvásárolható egészséges kínálat. Ezért is nagyon örültem neki, hogy Párizsban vehettem-ehettem ilyesmit. Nagy élmény volt.

Volt egy hely, amit szintén megnéztünk, a Passage Brady, amely a legtöbb útikönyvben benne van, ez 1828-ban épült, és ma arról híres, hogy tele van indiai, bangladesi és pakisztáni éttermekkel. Ide betértünk egyszer körülnézni, és bár nem ültünk le enni, nagyon érdekes ételeket és alapanyagokat láttunk. Jó látni más ételeket és kultúrákat is – de azért én maradok a jól bevált magyar ételeknél, az a biztos. Jön a karácsony és vele a halászlé, a kocsonya, a halételek, már alig várom…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése