2014. december 28., vasárnap

Testmozgás

A Testkontroll című könyv csak egy rövid fejezetet szentel a mozgásnak, amelyben kifejti, hogy egészségünk érdekében érdemes mozogni. Valóban érdemes, csak sokszor nincs rá elég energiánk. Sok rosszul táplálkozó, túlhajtott embert ismerek, akik mind azt mondják: „nincs erőm sportolni”. Nyilván, ha a szervezetnek nincs elég tápanyag, ha az életfunkciókra is alig jut energia, nem fog vágyni a sportra sem.

Én sem sportoltam nagyon sokáig, nem éreztem fontosnak, de amióta testkontrollos lettem, elkezdtem szükségét érezni, és ma már hetente többször megyek mozogni – nem úgy, mint régen, hogy „jajdenehezenveszemrámagam”, hanem örömmel megyek, sőt már alig várom, hogy mehessek. Már előző nap örülök, vagyis a testi hatásokon kívül nyilvánvalóan jó a léleknek is. A sport fiziológiás kedvező hatásairól nem írnék, azt egy sor honlapon meg lehet találni. A lelki hatásai az igazán fontosak: ahogy a test fejlődik, és az „én még egy kilométert sem bírok lefutni” lassan átmegy abba, hogy „nocsak, már 7 kilométert lefutok”, ami hatalmas önbizalmat ad, és azt táplálja be az agyunk kompjúterébe, hogy „ha ezt is meg tudtad csinálni, még nagyobb dolgokra is képes leszel”.

Érdemes elkezdeni, lemenni a legközelebbi fitneszközpontba és venni egy bérletet; ennyi kis kényszer talán kell is. Ha meg már bent vagyunk, menni fog minden, mint a karikacsapás, mert a mai fitnesztermek tele vannak izgalmas gépekkel és eszközökkel, tehát lehet kísérletezni is, ami nagyon érdekes. Nem is kell nagy dologra gondolni, elég egy félórás séta a futópadon vagy az ellipszistréneren, esetleg egy kis szobabicikli vagy lépcsőzőgép, de ha csak a bordásfalnál vagy egy gimnasztikai labdával mozgunk egy órát, már rendben van a napi mozgásadagunk (én a futópadon szoktam futni, aztán labdás gyakorlatokat csinálok, ez a kedvenc programom, a súlyemelgetést nem szeretem, de persze azt is lehet…).

Jön az újév, érdemes tehát mondjuk egy olyan fogadalmat tenni, hogy „2015-ben többet fogok mozogni”. A tudatos, minőségi étkezéssel párosított testmozgással máris egy egészségesebb, boldogabb élet felé tereljük magunkat. Jövőre veletek ugyanitt! Boldog új évet mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése